April 21, 2010

LeLaki & RoKoK


Dah terlalu banyak kajian perubatan dan bukti yang menunjukkan kesan merokok kepada kesihatan manusia. Tetapi semuanya masih tidak cukup menginsafkan perokok, sebaliknya dari masa kesemasa perokok kian bertambah dan lebih menyedihkan kerana melibatkan para remaja yang masih bersekolah. Seawal usia 15 tahun dh terpengaruh dgn kwan2 yg merokok! Bila dtnya, Mengapa merokok? Jwapan yg slalu mas dgr.. Well merokok baru la lelaki sejati? Oh xmerokok kira korang pondan ke? huh? Kononnya merokok juga boleh menenangkan fikiran? Ye ke? TIDAKK!! Dgn merokok, kita boleh melesukan tubuh dan fikiran, bukannya menenangkan fikiran, OK? & terlalu banyak lagi alasan yg mas dgr, ade ckp nk kurus la, ade yg tension.. and alasan paling mas xleh trima.. "aku xnk kne bhan mas, kwan2 aku semua merokok! kalau aku xhisap, dorg bhan2 aku.. ckp aku xmtang la, penakut la.. mne bole than?" Laa.. sbb ego ko yg tinggi cm KLCC ko snggup rosakkan tubuh bdan ko kan? Tolonglah sedar kwan2.. kalau korg xsyg diri korg, plz la syg kat mas! =) sbb korg bkan hanya pertaruhkan diri korg je. tapi, turut membahayakan orang yang terdedah pada asap rokok korg tu tau :'(

0 comments:

Post a Comment